Härlig dag, är riktigt stolt över mig själv!

Denna dag blev bättre än jag trott.

Jag startade dagen tidigt och skjutsade syster till bussen.
När jag kom hem så satta jag mig frammför datorn en stund
för att vakna till innan jag bestämmde mig för något annat.

Efter en liten stunds vila klev jag upp och åt lite frukost och
bara tog det lugnt innan jag gjorde mig klar för dagen.
Vilket tog sin lilla tid eftersom jag duschade, fixade håret och
sminkade mig. Men just nu har jag ju allt tid i världen att göra
vad jag vill. Har inga tider att passa eller saker jag måste göra.

När jag hade gjort mig klar började solen komma fram, vilket
gav mig ett stort leenden på läpparna.
Passade på att städa bilen när vädret var fint, inte det roligaste
att göra men man måste ju hålla ordning. Sen plockade undan lite
och grejade och sen gick jag ut i solen och solade lite,
det var lite små kyligt med det gick, solen tar ju i alla fall.
Sen tog jag en promenad med chirak innan jag fortsatte med städningen.

Blev inte riktigt klar med städningen innan jag fixade lite mat,
satt mig ute och åt i solen. riktigt trevligt faktiskt. Lite för trevligt
kanske eftersom jag blev sittande aldeles för länge.
När jag äntligen var klar med det så dammsög jag och det gick
faktiskt ganska fort, sen satte jag mig ute i solen och väntade på att
syster skulle komma hem eftersom hon skulle köpa lite grejor till min kaka.
Men hon hade glömmt det, gissa om jag blev arg?
Jag som hade sett fram emot att få smaka idag, jag blev ju så
sugen när jag såg receptet. Men det är ju som det är, får ta det i morgon
då kanske.

Så jag satt i stället igång med bilen, tvättade den och körde in den i garaget
så att den skulle vara torr och ren tills kim kom hem. För då skulle vi börja
polera den, usch vad tråkigt det var och tid tog det också, så aldrig att jag ska
göra det fler gånger. Men jag hade tur, kim gjorde det mästa så jag ska egentligen
inte klaga.
Men i alla fall så tog vi en paus med poleringen och fixade lite mat.
Satt oss frammför tvn och kikade lite innan vi gick ut och fortsatt.
Det tog ett litet tag innan vi blev klar och när vi äntligen var det gick vi in
och satt oss frammför tvn men det var inget vidare på tv så vi tänkte nu se
en film innan vi går och lägger oss. Hoppas ni haft en bra dag, min har
i alla fall varit bättre än jag trodde den skulle bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0